Wednesday 20 September 2017

Enkel Glidande Medelvärde C


Ett enkelt rörligt medelvärde är ett medelvärde av data beräknad över en tidsperiod. Det rörliga genomsnittet är den mest populära prisindikatorn som används i tekniska analyser. Detta medel kan användas med alla priser inklusive Hi, Low, Open eller Close, och kan även tillämpas på andra indikatorer. Ett glidande medel släpper ut en dataserie, vilket är mycket viktigt på en volatil marknad, eftersom det bidrar till att identifiera betydande trender. Dundas Diagram för ASP har fyra typer av rörliga medelvärden inklusive Simple, Exponential. Trekantiga. Och viktad. Den viktigaste skillnaden mellan ovanstående glidande medelvärden är hur de viktar sina datapoäng. Vi rekommenderar att du läser Använda finansiella formulär innan du fortsätter. Använda Financial Formulas ger en detaljerad förklaring om hur man använder formuleringar och förklarar också de olika alternativen som är tillgängliga för dig när du använder en formel. Ett linjediagram är ett bra val när du visar ett enkelt glidande medelvärde. Finansiell tolkning: Det rörliga genomsnittet används för att jämföra en säkerhetspris med sitt glidande medelvärde. Det viktigaste elementet som används vid beräkning av glidande medelvärde är en tidsperiod, som borde vara lika med den observerade marknadscykeln. Det glidande medelvärdet är en nedslagsindikator och kommer alltid att ligga bakom priset. När priset följer en trend är det rörliga genomsnittet mycket nära säkerhetspriset. När ett pris går upp, kommer det rörliga genomsnittet sannolikt att stanna nere på grund av de historiska dataens inflytande. Beräkning: Det rörliga genomsnittet beräknas med följande formel: I föregående formel representerar n-värdet en tidsperiod. De vanligaste tidsperioderna är: 10 dagar, 50 dagar och 200 dagar. Ett glidande medel flyttas, eftersom varje äldre datapunkt läggs till, den äldsta datapunkten släpps. Ett enkelt glidande medel ger samma vikt till varje datapunktspris. I det här exemplet visas hur man beräknar ett 20-dagars rörande medelvärde med formel-metoden. I min handelsansökan har jag levande fästingar av aktiekurser. Jag behöver behålla SMA. Låt oss anta att jag vill ha SMA med 20 ljus, varaktigheten av varje ljus är 10 sekunder. Det betyder att var 10: e sekund har jag kontrollpunkt där: Jag stänger nuvarande ljus och lagrar genomsnittspriset för de senaste 10 sekunderna. Medelvärdet är (max - min) 2 Jag börjar nytt ljus och lagrar sista priset. Jag städer upp föråldrade ljus. Jag uppdaterar senaste priset på nuvarande bildande ljus och räkna om SMA. Så på något fält måste jag räkna om SMA. I de flesta fall ändras endast priset på det sista ljuset (för att vi använder sista priset). En gång per 10 sekunder behöver jag lite mer extra arbete - jag måste glömma medelvärdet av det föråldrade ljuset och lagra medelvärdet av precis skapat ljus. Kan du föreslå hur man implementerar detta med lägsta latens Låg latens är primärt krav. frågade apr 28 14 kl 10:21 Jag är inte säker på om det här är det sätt du letar efter men här är pseudokoden för mycket snabba SMAs. Enkelt rörande medelvärde: Jag antar att dina data kommer i form av någon ström och lagras i kontinuerlig minnesplats (åtminstone med kontinuerligt mappbara adresser) På så sätt med två tillägg och en multiplikation (med 12000) kan du generera efterföljande glidmedel för de nya fästingarna. Exponentiell glidande medelvärde: Det är ett anständigt alternativ, som nämnts ovan: Här är det inte riktigt ett N-dags glidande medelvärde. Det är bara ett viktat glidande medelvärde med 87 viktmedel till de sista N-dagarna, så nästan N-dagar är mer som det. Notera om kompilatoroptimeringar: Observera att aktivering av SSE - eller AVX-alternativ om det finns tillgängligt, möjliggör massiv uppgradering av dessa algoritmer eftersom flera beräkningar kan brytas ut i en enda CPU-cykel. Jag vet att detta kan uppnås med boost enligt: ​​Men jag skulle verkligen gillar att undvika att använda boost. Jag har googled och inte hittat några lämpliga eller läsbara exempel. I grund och botten vill jag spåra det rörliga genomsnittet av en pågående ström av en ström av flytande punkttal med de senaste 1000 siffrorna som ett dataprov. Vad är det enklaste sättet att uppnå detta jag experimenterade med att använda ett cirkulärt array, exponentiellt glidande medelvärde och ett enklare glidande medelvärde och fann att resultaten från den cirkulära gruppen passade mina behov bäst. Frågade 12 juni 12 kl 4:38 Om dina behov är enkla kan du bara försöka använda ett exponentiellt glidande medelvärde. Enkelt, du gör en ackumulatorvariabel, och när din kod tittar på varje prov uppdateras koden med ackumulatorn med det nya värdet. Du väljer en konstant alfa som ligger mellan 0 och 1 och beräknar det här: Du behöver bara hitta ett värde av alfa där effekten av ett visst prov endast varar för cirka 1000 prover. Hmm, jag är inte säker på att det här passar dig, nu när jag har lagt den här. Problemet är att 1000 är ett ganska långt fönster för ett exponentiellt rörligt medelvärde. Jag är inte säker på att det finns en alfa som skulle sprida genomsnittet över de senaste 1000 siffrorna, utan underflöde i flytpunktsberäkningen. Men om du ville ha ett mindre medelvärde, som 30 nummer eller så, är det här ett mycket enkelt och snabbt sätt att göra det. Svarade 12 jun 12 kl 4:44 1 på ditt inlägg. Det exponentiella glidande medlet kan tillåta att alfabetet är variabelt. Så det här låter det användas för att beräkna tidbasvärdena (t ex byte per sekund). Om tiden sedan den senaste ackumulatorns uppdatering är mer än 1 sekund, låter du alfa vara 1,0. Annars kan du låta alpha vara (usecs sedan senaste uppdateringen1000000). ndash jxh Jun 12 12 at 6:21 I grund och botten vill jag spåra det rörliga genomsnittet av en pågående ström av en ström av flytande punkttal med de senaste 1000 numren som ett dataprov. Observera att nedanstående uppdaterar summan som element som läggs till, vilket undviker kostnadskrävande O (N) - korsning för att beräkna summan som behövs för genomsnittet - efterfrågan. Totalt görs en annan parameter från T för att stödja t. ex. Använder en lång lång när totalt 1000 lång s, ett int för char s, eller en dubbel till totalt float s. Det här är lite bristfälligt, eftersom numsamples kan gå förbi INTMAX - om du bryr dig att du kan använda en unsigned long long. eller använd en extra bool data medlem för att spela in när behållaren fylls första gången medan cykeltalsprover runt arrayen (bäst omnämndes något oskadd som pos). svarade den 12 juni 12 kl 5:19 antar man att kvoträttsoperatören (T-prov) citationstecken är faktiskt quotvoid operatorltlt (T-prov) citat. Ndash oPless 8 juni 14 kl 11:52 oPless ahhh. Välspotted. egentligen menade jag att det skulle vara tomt operatör () (T-prov) men självklart kan du använda vilken anteckning du helst tyckte. Kommer att fixa, tack. ndash Tony D Jun 8 14 at 14:27 Välkommen till LinuxQuestions. org. en vänlig och aktiv Linux-community. Du ser för närvarande LQ som gäst. Genom att gå med i vårt samhälle får du möjlighet att posta ämnen, få vårt nyhetsbrev, använd avancerad sökning, prenumerera på trådar och få tillgång till många andra specialfunktioner. Registreringen är snabb, enkel och helt gratis. Gå med i vår community idag Observera att registrerade medlemmar ser färre annonser och ContentLink är helt inaktiverad när du loggar in. Om du har problem med registreringsprocessen eller ditt konto inloggning, var god kontakta oss. Om du behöver återställa ditt lösenord, klicka här. Har ett problem att logga in Vänligen besök denna sida för att rensa alla LQ-relaterade cookies. Introduktion till Linux - A Hands on Guide Den här guiden skapades som en översikt över Linux operativsystemet, riktat mot nya användare som en prospekteringsresa och startad guide, med övningar i slutet av varje kapitel. För mer avancerade praktikanter kan det vara en skrivbordsreferens och en samling av den grundläggande kunskap som krävs för att fortsätta med system - och nätverksadministration. Denna bok innehåller många verkliga exempel som härrör från författarnas erfarenhet som ett Linux-system och nätverksadministratör, tränare och konsult. De hoppas att dessa exempel hjälper dig att få en bättre förståelse för Linux-systemet och att du känner dig uppmuntrad att prova saker på egen hand. Klicka här för att få denna fullständiga guide helt gratis.

No comments:

Post a Comment